Traject 12 Palmer - Anchorage - vliegveld - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Arnold Dijk - WaarBenJij.nu Traject 12 Palmer - Anchorage - vliegveld - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Arnold Dijk - WaarBenJij.nu

Traject 12 Palmer - Anchorage - vliegveld

Door: Arnold

Blijf op de hoogte en volg Arnold

01 Juni 2014 | Nederland, Schiphol

Alweer de laatste hele dag in Alaska. De dag stond in het teken van de terugreis. De camper moest schoon afgeleverd worden, zowel van buiten als (globaal) van binnen. De tanks met benzine en propaan moesten vol, de afvaltanks leeg. Sander had in anchorage noord de goedkoopste benzinepomp gevonden $3,72 per gallon en een wasstraat. In de wasstraat hebben we met hogedrukspuiten de camper weer schoon gekregen. Toen kon je pas goed zien hoe smerig hij was geworden door alle onverharde wegen! Op onze vertrouwde camping hadden we een z.g. "Full hookup" geregeld zodat we de afvaltanks op lokatie konden legen. 's Nachts was het voor het eerst zeer slecht weer, regen en storm. Het gevolg was dat we een echte stroomstoring meemaakten en in het donker gedouchd hebben. Om 12 uur waren we bij "clippership" om de camper in te leveren. Bij de controle bleek alles OK en hadden we zo'n 1500 mijl (2300 km) afgelegd. Een aardige dame bracht ons naar het vliegveld waar we 4 uur op ons Condor vliegtuig hebben gewacht.

• 01 Juni 2014 - 10:35

Stance:

Een prettige terugreis en tot vanavond; ben benieuwd naar de details xx