Tweede traject: Frankfurt - Anchorage - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Arnold Dijk - WaarBenJij.nu Tweede traject: Frankfurt - Anchorage - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Arnold Dijk - WaarBenJij.nu

Tweede traject: Frankfurt - Anchorage

Blijf op de hoogte en volg Arnold

13 Mei 2014 | Nederland, Schiphol

In tegenstelling tot het traject van Amsterdam naar Frankfurt, begon het stuk naar Anchorage met een vertraging van 2 uur omdat het vliegtuig niet in orde was. Nou het vervangende toestel had ook zo zijn kuren: voor ons soort mensen slechts 1 film en behoorlijk karig eten. Bovendien werkte het scherm niet voor de vluchtroute. We geloven dat we over de noordpool zijn gevlogen maar konden het niet checken. Sander heeft hele mooie foto's gemaakt van de gigantische ijsvlaktes. Toen we aankwamen was het al 4 uur plaatselijke tijd, we moesten nog door de douane en weer een uitgebreide bagagecheck. De douane procedure was ongehoord: vingerafdrukken van alle vingers, een digitale foto en allerlei interessante vragen. Toen we daar eindelijk door waren was het kwart voor 5! Nu bleek de lopende band van de bagage stuk en werd alle bagage met de hand verwerkt. Kortom weer vertraging. Ondanks een uitdrukkelijk verbod hebben we het camperverhuurbedrijf vanuit de douaneafdeling om vijf voor vijf gebeld. Gelukkig namen ze nog op en hebben ze ons van het vliegveld gehaald. De camper stond al klaar met op de voorruit een vel papier geplakt met de tekst "Welcome Dijk Party"! Vervolgens naar Wallmart om inkopen te doen en een snelle hap bij 'McDonalds'. Daarna naar de camping aan de noordkant van de stad naast een spoorlijn en vlak bij een militair vliegveld. Gelukkig viel het lawaai erg mee. Het weer trouwens ook: wolkenloze lucht en een aangenaam temperatuurtje van 18 graden. 's Avonds om 10 uur scheen de zon nog!
In de nacht koelde het behoorlijk af trouwens en bleken de bijgeleverde dekens nauwelijks voldoende.
We hadden besloten vandaag op de camping te blijven en Achorage te verkennen. Het is een doorsnee moderne Amerikaanse stad van nog geen 100 jaar oud. Vanmiddag fietsen gehuurd en langs de kust gefietst. Zo'n echte arend gezien en drie mooses. Foto's volgen, we hebben net eenkabeltje voor de I-pad gekocht om het geheugenkaartje van het fototoestel te kunnen lezen. Morgen verder, de jetlag begint weerop tespelen"

• 15 Mei 2014 - 07:54

Stance:

Goodmorning Dijk-Party, nice to hear
    Tjsonge, wat een avontuur aan het begin van de mooie reis; ik hoor het al: jullie hoeven je niet te vervelen in deze vakantie. Zon tot diep in de avond klinkt on-Hollands - de gordijnen zijn hier dan al gesloten en het Nieuwsuur aan.
    Lekker genieten met elkaar en wij smullen mee via het scherm. Lieve groetjes van ons xxxxx

• 15 Mei 2014 - 09:34

Rensie:

Spannend ja! Goed dat je dat kabeltje hebt gekocht! Nu kun je ook makkelijk foto's bij je verhaaltje uploaden :) veel plezier en succes met de jetlag. Xxx

• 15 Mei 2014 - 09:58

Leny De Groot:

Amerika is een fantastisch land en de mensen zijn er erg aardig, behalve.........de douane. Dat was mijn standaardzin als klanten naar Amerika gingen. Maar ze moeten wel. Soms wou ik dat het hier ook zo was.
    Maar die procedure hebben jullie gehad en nu volop genieten!
    Heel leuk dat we jullie zo kunnen volgen!
    Hartelijke groet!

• 15 Mei 2014 - 15:35

Linde :

Jeetje de reis was dus iets minder..maar goed wel mooie vergezichten dus vanuit het vliegtuig!! Ben heel erg benieuwd naar de foto's:) Hier schijnt inmiddels ook een zonnetje gelukkig! Geniet ervan!!

• 16 Mei 2014 - 08:27

Stance:

Goodmorning you two, goed geslapen in de camper? Vandaag is Cathelijn jarig: 33 lente's - gefeliciteerd - trakteer jezelf op een heerlijk stuk cheese-cake + gingerale; ik zal er ook een klein feestje van maken - dank voor het mailtje; I'll write you back today; have fun - love xx