Traject 8: Denali naar Fairbanks - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Arnold Dijk - WaarBenJij.nu Traject 8: Denali naar Fairbanks - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Arnold Dijk - WaarBenJij.nu

Traject 8: Denali naar Fairbanks

Door: Arnold

Blijf op de hoogte en volg Arnold

25 Mei 2014 | Nederland, Schiphol

De rit van Denali naar Fairbanks was genoeglijk, te meer omdat het de hele dag miezerde. De uitgekozen camping "Tanana", genoemd naar de grote rivier die door de stad stroomt, was snel gevonden. De receptie was gehuisvest in een blokhut met een zeer lage ingang en de dame die ons ontving leek misschien wel extra plomp door de maat van de blokhut. We besloten, omdat we voor ons doen redelijk vroeg waren aangekomen, Fairbanks te gaan verkennen na een bezoekje aan de lokale.... WalMart, goed geraden. Allereerst zijn we naar het Visitors Center gegaan. Hier waren een paar leuke exposities, zoals een film over Aurora (het noorder licht) en een uiteenzetting over het leven van een kluizenaar die 40 jaar in zijn eentje in de buurt van Fairbanks had gewoond. Daarna besloten we downtown wat te gaan eten. Al snel bleek dat de binnenstad van Anchorage nog heilig was vergeleken bij die van Fairbanks, ALLES was dicht behalve de bistro van het Mariott hotel en een poolhall. Gelukkig kwamen we op de terugweg een typisch Amerikaanse pizzeria tegen: "Boston Sports Bar". In alle hoeken van het restaurant stonden grote TVs met verschillende programma's die door niemand bekeken werden. Het eten en de wijn smaakte goed en voldaan keerden we terug naar de camping.
De volgende morgen hebben we een bezoek gebracht aan "the museum of the North". Veel aspecten van het vroegere en huidige leven in de kou werden belicht. Daarna hebben we nog een tocht gelopen in de buurt van het museum. De University bookshop was helaas dicht, maar die hebben we de volgende morgen bezocht, voordat onze reis voort zette over de Glenn Highway richting North Pole.

• 30 Mei 2014 - 10:21

Stance: