Traject 11:campground Matanuska - Palmer - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Arnold Dijk - WaarBenJij.nu Traject 11:campground Matanuska - Palmer - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Arnold Dijk - WaarBenJij.nu

Traject 11:campground Matanuska - Palmer

Door: Arnold

Blijf op de hoogte en volg Arnold

29 Mei 2014 | Nederland, Schiphol

We hadden ons voorgenomen de gletsjer van dichtbij te gaan bekijken. Dus zijn we, gezien de tijdsdruk, een half uur vroeger opgestaan. Om 9.15 uur waren we dan ook bij de receptie van het gletsjerpark. Na $35 betaald te hebben( $5 korting voor 62+) konden we de Matanuska gletsjer bestormen. Dat hebben we dan ook gedaan. De (oude) spieren werden tot het uiterste getest, maar hielden het vol. Na menig spagaat en glijpartij kwamen we dicht bij een top van de gletsjer. Anderen gebruikten skistokken, spikes en helmen, maar wij speelden het klaar met wandel/bergschoenen, het geleende windjack van Thijs en twee groeiende baarden. De foto's spreken voor zich, schitterend. Na 3 uur inspanning weer in de camper waarmee we een benzinepomp bereikten terwijl het lampje al geruime tijd brandde. Bij Palmer de "Independence mine" bezocht die eigenlijk nog dicht was en gezien de hoeveelheid sneeuw die er nog lag dat ook nog was. Maar het was wel indrukwekkend om te zien hoe hoog in de bergen mensen probeerden goud te delven. Redelijk laat en met doorweekte voeten kwamen we op de camping in Palmer aan, waar we een lekker vertrouwd bord spaghetti tot ons namen en met enig alcohol wegspoelde.