Vierde traject Kenai- Seward - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Arnold Dijk - WaarBenJij.nu Vierde traject Kenai- Seward - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Arnold Dijk - WaarBenJij.nu

Vierde traject Kenai- Seward

Blijf op de hoogte en volg Arnold

16 Mei 2014 | Nederland, Schiphol

Na alweer een bezoekje aan WalMart, o.a. voor een extra deken, en nog even getankt te hebben, vertrokken we voor een relatief kort reisje naar Seward. Om iets meer van de Russische invloeden te zien bouwden we een omweg in via het dorpje Kasilof dat we bereikten over de Kalifornsky highway, echt waar. Maar Kasilof was net zo Amerikaans als alle andere dorpjes: ver uit elkaar gelegen erven waarop naast het huis nog diverse autowrakken en ander materialen stonden. Geen plek om lang bij stil te staan dus. Onderweg stopten we bij Russian River, bekend om zijn zalm vangende beren. We hebben er een schitterende trail gelopen naar watervallen in de rivier, onderweg vooral oplettend of er geen beer ons pad kruiste. Overal stonden borden met aanwijzingen hoe te handelen mocht dit gebeuren. Het laatste redmiddel om een beer af te schrikken, bear spray, hadden we niet bij ons. De schitterende watervallen waren echt de moeite waard. We hebben trouwens geen beer gezien, laat staan ontmoeten. In Seward vonden we een plek op de gemeentecamping vlak aan het water. Welliswaar geen toiletgebouw en wifi, maar de prijs en lokatie vergoedden veel.
's Avonds even bij de haven gekeken waar teruggekeerde recreatie vissers met hun vangst gefotografeerd werden waarna de vissen door professionele krachten werden gefilleerd. Leuk om dat mee te maken.

• 20 Mei 2014 - 08:35

Stance :

Spannend San, volgende keer een zakje peper metnemme'n om de beren op afstand te houe: deden wij, meiden, vroeger ook altijd als we gingen stappen ... (geintje) xx van je mam.